Algemeen

Muziekvereniging ‘Lekkerkerk', in 1967 ontstaan uit een fusie tussen de Lekkerkerkse verenigingen ‘Juliana' en ‘Excelsior' is een bloeiende vereniging met een dikke tachtig leden. Traditioneel kenmerkt de vereniging zich als een muziekvereniging met een grote jeugdafdeling. Uniek is dat er zes docenten in dienst zijn, die allen op hun eigen vlak en op professionele en motiverende wijze lessen verzorgen voor jeugdleden, maar ook aan volwassen leden.

Naast een AMV-opleiding en een professioneel lesapparaat beschikt de vereniging over een MPB (Melody Percussion Band), een jeugdorkest, een harmonieorkest en De Lekkerkapel. Elders op deze site vindt u meer uitleg over de diverse geledingen van de vereniging. Naast genoemde orkesten herbergt muziekvereniging ‘Lekkerkerk' diverse ensembles die bij verschillende gelegenheden in en buiten Lekkerkerk acte de présence geven. Daarnaast presenteert de vereniging zich meermaals per jaar in de straten van Lekkerkerk bij bijzondere evenementen als Koninginnedag, de intocht van Sint Nicolaas, de avondvierdaagse en andere voorkomende zaken.

Muziekvereniging Lekkerkerk kan altijd nieuwe, enthousiaste leden gebruiken. Bespeelt u een instrument, of heeft u dat in het verleden gedaan en wilt u uw hobby weer oppakken, bent u van harte welkom. Ook voor niet-ervaren muzikanten biedt de vereniging volop mogelijkheden. Komt u gerusr eens langs. Op maandagavond repeteren het leerlingenorkest en de harmonie, op dinsdagavond de MPB. U bent van harte welkom om een kijkje te nemen. Een keertje vrijblijvend meedoen kan natuurlijk ook.